Sommer­vikar, hei, hei, sommer­vikar – les siste nytt (før ferien)

fredag 30. juni 2017

Sett deg ned i sol­stolen og les om vårt digitale sam­arbeid med Synlighet, om kurs­tilbud og fag­frokost, ny­ansettelser og ferie­vikarer, TV-kanaler og festivaler, mini­golf og markeds­førings­dagen og mye mer.

Iversen Skogen Festivalbyrå

Når nå shorts og bikini rykker litt lengre frem i køen for egnede kles­plagg og sommeren (for­håpentlig­vis) for alvor gjør entré, går vi også inn i festival­høytiden. Lokalt har vi i år et festival­tilbud som ikke ligner grisen, og vi i Iversen Skogen har gleden av å være involvert i arbeidet med mange av dem, faktisk hele fire.

Sildajazzen og Den norske film­festivalen er tradisjons­rike, prestisje­tunge og levende legender hva gjelder festivaler av nasjonal og inter­nasjonal måle­stokk og trenger strengt tatt ingen nærmere presentasjon. Det vi imidlertid kan fortelle er at arbeidet vårt med festivalene byr på spennende utfordringer og store utfoldelses­muligheter.

sildajazz reunion toppbanner

Vi er også med på laget når to splitter nye festivaler ser dagens lys i august. Først ut er Den festivalen i Vangen lørdag 5. – potensielt en av de mest idylliske musikk­festivalene som noen gang har funnet sted i Haugesunds historie. Her blir det et større familie­arrangement i Haraldsvang på dagtid, før de voksne serveres blant annet svenske Bob Hund, australske Ash Grunwald og de lokale heltene i både Under­grunnen og Ford­Rekord på kveldstid.

Iversen Skogen-kollektivet blir selvsagt å finne foran scene­kanten, og i mellom­tiden bistår vi Helge Hande­land og resten av festival­ledelsen med grafisk design, nettsider, tekst, SoMe og gode råd.

Den norske filmfestivalen får i år en ny under­festival i Norwegian ArchFest. Med filmer og foredrag vil festivalen ha fokus på urbanitet, sosial ulik­het, arkitekturens grenser og trans­formasjon, segregering og område­utvikling. Festivalen arrangeres fra 21. til 23. august i regi av Haugesund kommune og Den norske film­festivalen i samarbeid med Arkitekt­høyskolen i Oslo, Norsk Design og Arkitektur­senter, Universitetet i Oslo og Høg­skulen på Vestlandet.

I årene fremover skal Iversen Skogen bistå Norwegian ArchFest med profilering samt trykk­saker og digital annonsering til bruk i markeds­føring. Vi ser frem til en spennende festival og et givende samarbeid, og håper også du tar (arkitek)turen i august.

Brillefine tider – vi vokser videre

Møt Maria Worre, den nyeste stjernen på Iversen Skogen-himmelen. Maria er 30 år og kommer til Hauga­landet fra hoved­staden, men er egentlig en ekte Koper­viking. De siste fem årene har hun jobbet i Synoptik (som styrer kjedene Brille­land og Inter­optik) som digital- og CRM-leder, men over sommeren tar hun med seg barn, samboer og ekspertise tilbake fra Oslo.

Maria har god erfaring med forretnings­utvikling, digitale strategier, CRM, kunde­reiser og kunde­analyse. Hun vil styrke våre digitale tjenester og vi gleder oss stort til å få henne på plass i Haralds­gata 159 i løpet av september.

Digitalfôr til frokost

Torsdag 8. juni hadde vi gleden av å arrangere frokost­møte for våre gode kunder og samarbeidspartnere. På menyen i Festivitetens foaje stod spiselige herligheter samt nyttig digital input fra Google og våre dyktige allierte i performance marketing-byrået Synlighet.

Steffen Rabben og Elisabeth Underthun Berglie fra Google fortalte om de nyeste trendene fra Google, og hva du skal gjøre for å holde deg synlig i 2017. Linn-Therese Vigsø-Holsen fra Synlighet viste performance marketing-byråets arbeids­metoder for å treffe med markeds­føring i digitale medier og refererte her til helt konkrete caser.

Tilbake­meldingene fra de mange frem­møtte tyder på at de fikk en hyggelig, smak­full og lærerik start på dagen, og at de samtidig ble sultne på å sette den ferske og verdi­fulle kunn­skapen ut i praksis.

Kurs i Google Analytics og Google Adwords

Som en følge av vårt nære sam­arbeid med Synlighet, tilbyr vi deg og din bedrift kursing i både Google Adwords og Google Analytics. Kursene finner sted 3. og 4. oktober på Scandic Maritim Hotell i Haugesund. Analyse­programmet Google Analytics er nøkkelen til suksess for din digitale markeds­føring, mens kurset i Google Adwords lærer deg å skrive gode annonser og hvordan du tester flere annonser for å optimalisere resultatene dine.

Sistnevnte kurs inneholder også praktiske oppgaver slik at du lærer å arbeide effektivt med Google AdWords. Er dere flere fra samme firma som melder dere på de aktuelle kursene, venter det prisrabatt.

Info og påmelding til kurs i Google Adwords 3. oktober
Info og påmelding til kurs i Google Analytics 4. oktober

Vi blir flere

Per i dag består Iversen Skogen av 14 ansatte. I august blir vi 15, og når vi bikker over i september blir vi 16. Tallet er 16. 7. august får vi et tre måneder langt intern­ship­besøk av selveste Julia Kuhley. Julia er tysk, 23 år, grafisk design-student og bosatt i Berlin. Hjemme i Tyskland har hun rukket å løse mange opp­drag og opp­gaver på utsøkt vis, og hos oss vil hun være junior­designer på flere av prosjektene for våre kunder. Julia har allerede skaffet seg student­leilighet i Haugesund, og vårt første møte med henne finner sted under Den festivalen i Vangen. Vi gleder oss stort til Julias ankomst.

Sommervikar anno 2017

Frem til 20. august er vi i Iversen Skogen så heldige å ha Lasse Mejlvang Tvedt som sommer­vikar her hos oss i Haraldsgata 159.

Lasse er et halvt dansk, halvt norsk barn på 24 år som studerer digitalt design i København. Halv­dansken har digitale flater som sin spesialitet, men han kan også tilby ekspertise innen mange andre fag­områder. For å si, eller skrive, det med hans egne ord: Lasse er en generalist.

I sommer vil halv­nord­mannen være hands on på mange av våre prosjekter. Lasse er på ingen måte noe nytt bekjent­skap for oss, så her er våre kunder i gode, trygge og dyktige hender. 24-åringen har blant annet arbeidet som frilanser for Iversen Skogen siden 2013, og i 2014 var han ansatt hos Steinar Iversen Reklamebyrå. De siste årene har halvingen også vunnet en liten stim med Gull­sild som delaktig i nominerte arbeider signert Iversen Skogen Reklamebyrå.

Bortsett fra å være en digital nerd, liker Lasse surfing, reise­foto­grafering, øl, vin og alt som er visuelt stimulerende. Ellers hater han å ta oppvask for hånd og ble en gang kalt et dominerende og ego­sentrisk rumpehull, men fra sin mor blir han fortalt at han er alright.

Vi ser med glede frem til å ha Lasse her mens mange av oss andre er på ferie.

Hovedsamarbeidspartner for MF-dagen

22. september arrangeres høstens vakreste konferanse­eventyr når Haugesund­regionens Nærings­forening drar i gang Markeds­førings­dagen for fjerde gang. I år med alliansen Iversen Skogen og Synlighet som hoved­sam­arbeids­partnere.

Edda 5 forvandles 22. september til en smelte­digel av folk med teft for trender og ny input fra markeds­førings­verdenen. Deltakelse på MF-dagen garanterer deg ny kunnskap, en god mulighet for å knytte nye kontakter, en latter­kule og fem samt en særs god grunn til å komme deg ut av kontorstolen.

Sammen med Synlighet er Iversen Skogen i år hoved­sam­arbeids­partner for arrangør Haugesund­regionens Nærings­forening (HN). Konferansens mål­gruppe er alle som jobber med og som interesserer seg for markedsføring.

– Fokus i årets program vil ligge på de nye kommunikative trendene, og vei­valg bedrifter bør gjøre i forbindelse med utarbeidelsen av markeds­planene som i de fleste tilfeller legges i løpet av høsten. Her handler det naturligvis mye om digitale løsninger, og koalisjonen Iversen Skogen/Synlighet er i så måte den perfekte partneren, forteller prosjekt­leder i HN, Ingeline Kaldestad.

Se fullstendig program og meld deg på MF-dagen 2017

Etter at det offisielle programmet for MF-dagen er over i Edda, inviteres samtlige av konferansens deltakere på fredagspils/-brus i kontorlandskapet hos oss i Iversen Skogen.

Opprykk for Matkanalen

Det er en dårlig skjult hemmelighet at vi nordmenn er glade i mat. Siden laseringen av Mat­kanalen i desember 2015 har vi også bevist at vi har en enorm appetitt for det å se på en TV-kanal dedikert til alt som er ma­trelatert. Dette gjør at TV-kanalen nå belønnes med et kraftig byks opp­over kanal­listen hos alle GET-kunder, fra kanal­nummer 35 til 18. Vi gratulerer kanal­gründer og kunde Øivind Lindøe med opp­rykket og lar ham selv få siste ord i denne korte gladsaken:

«Et bittelite steg for menneskeheten – ett stort steg for Matkanalen.»

Stunt for Kystbussen

Under sykkelritt er det ikke uvanlig å få øye på plakater langs traseen med diverse støttende (og støtende?) budskap myntet på de hardt­tråkkende sykelistene. Årets Hår­fagreritt var intet unntak, foruten at mange av plakatenes meldinger denne gangen var rene folke­opplysningen hva gjelder et svært godt tilbud innen kollektiv­transport.

På oppdrag fra Lisbeth Spies og Raadet by Spies stod vi for idé og utvikling rundt hvordan vi på en god og synlig måte kunne spre budskapet om hvor enkelt og billig du bestiller billetter og reiser med Kystbussen.

Valget for stuntets arena falt på årets Hår­fagre­ritt, som ble arrangert lørdag 3. juni. Plakater med et variert utvalg av budskap mange kan relatere seg til ble utplassert langs løype­traseen. Spies stod for prosjekt­ledelse og selve gjennom­føringen, og mange her lokalt er nå enda bedre opplyst om hvor rimelig det faktisk er å komme seg fra A til B med Kystbussen.

Minigolf i vidunderlig storformat

Minigolfanlegget på Torvastad er ikke annet enn imponerende. Norges flotteste ifølge eier Terje Hausken. Og vi sier oss lett veldig enige. Fredag 23. juni åpnet Hausken og co. anleggets ferskeste aktiviserende attraksjon – Gruvå, en helt ny 18-hulls mini­golf­bane. Om ikke den fører til økt interesse for og lek med køller, baller og hull blant oss haugalendinger, skjønner vi heller lite.

Fra før har minigolfanlegget på Torvastad 20-hulls banen Gården. Med åpningen av Gruvå kan så mange som 150 personer spille samtidig på det temabaserte anlegget på Karmøy. Størrelsen på anlegget er på hele to mål og har koster rundt fem millioner kroner.

Minigolfanlegget opplever godt med besøk, og er et ypperlig sted for firmasammenkomster og andre selskaper, som for eksempel barnebursdager.

Vi i Iversen Skogen har gjort jobben med all profilering av anlegget, som skilting, banekart, nettsted, flagg etc. Har du ikke tatt turen til anlegget enda, har du noen meeeget hyggelige timer i vente.