Sett deg ned i solstolen og les om vårt digitale samarbeid med Synlighet, om kurstilbud og fagfrokost, nyansettelser og ferievikarer, TV-kanaler og festivaler, minigolf og markedsføringsdagen og mye mer.
Iversen Skogen Festivalbyrå
Når nå shorts og bikini rykker litt lengre frem i køen for egnede klesplagg og sommeren (forhåpentligvis) for alvor gjør entré, går vi også inn i festivalhøytiden. Lokalt har vi i år et festivaltilbud som ikke ligner grisen, og vi i Iversen Skogen har gleden av å være involvert i arbeidet med mange av dem, faktisk hele fire.
Sildajazzen og Den norske filmfestivalen er tradisjonsrike, prestisjetunge og levende legender hva gjelder festivaler av nasjonal og internasjonal målestokk og trenger strengt tatt ingen nærmere presentasjon. Det vi imidlertid kan fortelle er at arbeidet vårt med festivalene byr på spennende utfordringer og store utfoldelsesmuligheter.
Vi er også med på laget når to splitter nye festivaler ser dagens lys i august. Først ut er Den festivalen i Vangen lørdag 5. – potensielt en av de mest idylliske musikkfestivalene som noen gang har funnet sted i Haugesunds historie. Her blir det et større familiearrangement i Haraldsvang på dagtid, før de voksne serveres blant annet svenske Bob Hund, australske Ash Grunwald og de lokale heltene i både Undergrunnen og FordRekord på kveldstid.
Iversen Skogen-kollektivet blir selvsagt å finne foran scenekanten, og i mellomtiden bistår vi Helge Handeland og resten av festivalledelsen med grafisk design, nettsider, tekst, SoMe og gode råd.
Den norske filmfestivalen får i år en ny underfestival i Norwegian ArchFest. Med filmer og foredrag vil festivalen ha fokus på urbanitet, sosial ulikhet, arkitekturens grenser og transformasjon, segregering og områdeutvikling. Festivalen arrangeres fra 21. til 23. august i regi av Haugesund kommune og Den norske filmfestivalen i samarbeid med Arkitekthøyskolen i Oslo, Norsk Design og Arkitektursenter, Universitetet i Oslo og Høgskulen på Vestlandet.
I årene fremover skal Iversen Skogen bistå Norwegian ArchFest med profilering samt trykksaker og digital annonsering til bruk i markedsføring. Vi ser frem til en spennende festival og et givende samarbeid, og håper også du tar (arkitek)turen i august.
Brillefine tider – vi vokser videre
Møt Maria Worre, den nyeste stjernen på Iversen Skogen-himmelen. Maria er 30 år og kommer til Haugalandet fra hovedstaden, men er egentlig en ekte Koperviking. De siste fem årene har hun jobbet i Synoptik (som styrer kjedene Brilleland og Interoptik) som digital- og CRM-leder, men over sommeren tar hun med seg barn, samboer og ekspertise tilbake fra Oslo.
Maria har god erfaring med forretningsutvikling, digitale strategier, CRM, kundereiser og kundeanalyse. Hun vil styrke våre digitale tjenester og vi gleder oss stort til å få henne på plass i Haraldsgata 159 i løpet av september.
Digitalfôr til frokost
Torsdag 8. juni hadde vi gleden av å arrangere frokostmøte for våre gode kunder og samarbeidspartnere. På menyen i Festivitetens foaje stod spiselige herligheter samt nyttig digital input fra Google og våre dyktige allierte i performance marketing-byrået Synlighet.
Steffen Rabben og Elisabeth Underthun Berglie fra Google fortalte om de nyeste trendene fra Google, og hva du skal gjøre for å holde deg synlig i 2017. Linn-Therese Vigsø-Holsen fra Synlighet viste performance marketing-byråets arbeidsmetoder for å treffe med markedsføring i digitale medier og refererte her til helt konkrete caser.
Tilbakemeldingene fra de mange fremmøtte tyder på at de fikk en hyggelig, smakfull og lærerik start på dagen, og at de samtidig ble sultne på å sette den ferske og verdifulle kunnskapen ut i praksis.
Kurs i Google Analytics og Google Adwords
Som en følge av vårt nære samarbeid med Synlighet, tilbyr vi deg og din bedrift kursing i både Google Adwords og Google Analytics. Kursene finner sted 3. og 4. oktober på Scandic Maritim Hotell i Haugesund. Analyseprogrammet Google Analytics er nøkkelen til suksess for din digitale markedsføring, mens kurset i Google Adwords lærer deg å skrive gode annonser og hvordan du tester flere annonser for å optimalisere resultatene dine.
Sistnevnte kurs inneholder også praktiske oppgaver slik at du lærer å arbeide effektivt med Google AdWords. Er dere flere fra samme firma som melder dere på de aktuelle kursene, venter det prisrabatt.
Info og påmelding til kurs i Google Adwords 3. oktober
Info og påmelding til kurs i Google Analytics 4. oktober
Vi blir flere
Per i dag består Iversen Skogen av 14 ansatte. I august blir vi 15, og når vi bikker over i september blir vi 16. Tallet er 16. 7. august får vi et tre måneder langt internshipbesøk av selveste Julia Kuhley. Julia er tysk, 23 år, grafisk design-student og bosatt i Berlin. Hjemme i Tyskland har hun rukket å løse mange oppdrag og oppgaver på utsøkt vis, og hos oss vil hun være juniordesigner på flere av prosjektene for våre kunder. Julia har allerede skaffet seg studentleilighet i Haugesund, og vårt første møte med henne finner sted under Den festivalen i Vangen. Vi gleder oss stort til Julias ankomst.
Sommervikar anno 2017
Frem til 20. august er vi i Iversen Skogen så heldige å ha Lasse Mejlvang Tvedt som sommervikar her hos oss i Haraldsgata 159.
Lasse er et halvt dansk, halvt norsk barn på 24 år som studerer digitalt design i København. Halvdansken har digitale flater som sin spesialitet, men han kan også tilby ekspertise innen mange andre fagområder. For å si, eller skrive, det med hans egne ord: Lasse er en generalist.
I sommer vil halvnordmannen være hands on på mange av våre prosjekter. Lasse er på ingen måte noe nytt bekjentskap for oss, så her er våre kunder i gode, trygge og dyktige hender. 24-åringen har blant annet arbeidet som frilanser for Iversen Skogen siden 2013, og i 2014 var han ansatt hos Steinar Iversen Reklamebyrå. De siste årene har halvingen også vunnet en liten stim med Gullsild som delaktig i nominerte arbeider signert Iversen Skogen Reklamebyrå.
Bortsett fra å være en digital nerd, liker Lasse surfing, reisefotografering, øl, vin og alt som er visuelt stimulerende. Ellers hater han å ta oppvask for hånd og ble en gang kalt et dominerende og egosentrisk rumpehull, men fra sin mor blir han fortalt at han er alright.
Vi ser med glede frem til å ha Lasse her mens mange av oss andre er på ferie.
Hovedsamarbeidspartner for MF-dagen
22. september arrangeres høstens vakreste konferanseeventyr når Haugesundregionens Næringsforening drar i gang Markedsføringsdagen for fjerde gang. I år med alliansen Iversen Skogen og Synlighet som hovedsamarbeidspartnere.
Edda 5 forvandles 22. september til en smeltedigel av folk med teft for trender og ny input fra markedsføringsverdenen. Deltakelse på MF-dagen garanterer deg ny kunnskap, en god mulighet for å knytte nye kontakter, en latterkule og fem samt en særs god grunn til å komme deg ut av kontorstolen.
Sammen med Synlighet er Iversen Skogen i år hovedsamarbeidspartner for arrangør Haugesundregionens Næringsforening (HN). Konferansens målgruppe er alle som jobber med og som interesserer seg for markedsføring.
– Fokus i årets program vil ligge på de nye kommunikative trendene, og veivalg bedrifter bør gjøre i forbindelse med utarbeidelsen av markedsplanene som i de fleste tilfeller legges i løpet av høsten. Her handler det naturligvis mye om digitale løsninger, og koalisjonen Iversen Skogen/Synlighet er i så måte den perfekte partneren, forteller prosjektleder i HN, Ingeline Kaldestad.
Se fullstendig program og meld deg på MF-dagen 2017
Etter at det offisielle programmet for MF-dagen er over i Edda, inviteres samtlige av konferansens deltakere på fredagspils/-brus i kontorlandskapet hos oss i Iversen Skogen.
Opprykk for Matkanalen
Det er en dårlig skjult hemmelighet at vi nordmenn er glade i mat. Siden laseringen av Matkanalen i desember 2015 har vi også bevist at vi har en enorm appetitt for det å se på en TV-kanal dedikert til alt som er matrelatert. Dette gjør at TV-kanalen nå belønnes med et kraftig byks oppover kanallisten hos alle GET-kunder, fra kanalnummer 35 til 18. Vi gratulerer kanalgründer og kunde Øivind Lindøe med opprykket og lar ham selv få siste ord i denne korte gladsaken:
«Et bittelite steg for menneskeheten – ett stort steg for Matkanalen.»
Stunt for Kystbussen
Under sykkelritt er det ikke uvanlig å få øye på plakater langs traseen med diverse støttende (og støtende?) budskap myntet på de hardttråkkende sykelistene. Årets Hårfagreritt var intet unntak, foruten at mange av plakatenes meldinger denne gangen var rene folkeopplysningen hva gjelder et svært godt tilbud innen kollektivtransport.
På oppdrag fra Lisbeth Spies og Raadet by Spies stod vi for idé og utvikling rundt hvordan vi på en god og synlig måte kunne spre budskapet om hvor enkelt og billig du bestiller billetter og reiser med Kystbussen.
Valget for stuntets arena falt på årets Hårfagreritt, som ble arrangert lørdag 3. juni. Plakater med et variert utvalg av budskap mange kan relatere seg til ble utplassert langs løypetraseen. Spies stod for prosjektledelse og selve gjennomføringen, og mange her lokalt er nå enda bedre opplyst om hvor rimelig det faktisk er å komme seg fra A til B med Kystbussen.
Minigolf i vidunderlig storformat
Minigolfanlegget på Torvastad er ikke annet enn imponerende. Norges flotteste ifølge eier Terje Hausken. Og vi sier oss lett veldig enige. Fredag 23. juni åpnet Hausken og co. anleggets ferskeste aktiviserende attraksjon – Gruvå, en helt ny 18-hulls minigolfbane. Om ikke den fører til økt interesse for og lek med køller, baller og hull blant oss haugalendinger, skjønner vi heller lite.
Fra før har minigolfanlegget på Torvastad 20-hulls banen Gården. Med åpningen av Gruvå kan så mange som 150 personer spille samtidig på det temabaserte anlegget på Karmøy. Størrelsen på anlegget er på hele to mål og har koster rundt fem millioner kroner.
Minigolfanlegget opplever godt med besøk, og er et ypperlig sted for firmasammenkomster og andre selskaper, som for eksempel barnebursdager.
Vi i Iversen Skogen har gjort jobben med all profilering av anlegget, som skilting, banekart, nettsted, flagg etc. Har du ikke tatt turen til anlegget enda, har du noen meeeget hyggelige timer i vente.