Maria, vår Maria

søndag 1. oktober 2017

I slutten av juni annonserte vi at Maria Worre i september blir den nyeste stjernen på Iversen Skogen-himmelen. Nå er det november, og stjernen har landet.

Maria er 30 år og kommer fra Kopervik. De siste fem årene har hun bodd i Oslo og jobbet i Synoptik Norge som digital- og CMR-leder. Med sine gode erfaringer med forretningsutvikling, digitale strategier, CMR, kundereiser og -analyse, vil hun styrke våre digitale tjenester.

I tillegg til et lass med ekspertise, har hun med seg samboer og barn på flyttelasset. Vi ønsker alle tre hjertelig velkommen «hjem». 

– Hva var det som gjorde at du søkte jobb hos Iversen Skogen? 

– Da jeg i mai startet med å undersøke hvilke muligheter som fantes innenfor min bransje på Vestlandet, lå Iversen Skogen som ensom majestet i min Top-of-mind. Dette var et byrå som huset noen av de ledende personene innen markedsføring på Haugalandet, som jeg hadde fulgt med på helt siden jeg startet å studere markedsføring. Jeg prøvde lykken og sendte en åpen søknad. Gjett om jeg er glad for det i dag!

 – Hva var dine arbeidsoppgaver hos Synoptik Norge?

– I Synoptik, moderselskapet til Brilleland og Interoptik, var jeg ansvarlig for bedriftenes digitale satsing og CRM utvikling, Jeg jobbet bredt med alt fra analyser, innholds- og konseptutvikling, optimalisering av bedriftenes digitale synlighet og konverteringer, digitale strategier og forretningsutvikling.

– Hva visste du om Iversen Skogen før du begynte å jobbe her? 

– Jeg visste at Iversen Skogen består av en gjeng med utrolig hyggelige og fantastisk flinke folk. Når gamle kjente hjemmefra får høre hvor jeg har fått jobb, forteller alle hvor heldig jeg er som får jobbe med denne gjengen. «You’re preaching to the choir, sister!»

– Hva gleder du deg mest til med returen til Haugalandet?

– Jeg gleder meg veldig til å starte en ny epoke i livet. Flytte ut av leilighet og asfalttilværelsen i storbyen og få litt større, grønnere og friskere boltringsplass for både meg og min lille familie. Etter 11 år borte fra Haugalandet så er denne returen like spennende og eksotisk som om jeg skulle flytte til andre siden av jorden.

– Hvis du skal komme med ett hett tips hva gjelder bedrifters digitale satsning, hva vil det være?

– Hans Geelmuyden (admin.dir. i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese) skrev i en artikkel noen kloke ord som jeg har tatt med meg i alt jeg har gjort innenfor digital satsing de siste årene: «Det er ikke lenger de store som spiser de små, det er de raske som spiser de treige».