Festiviteten | Kampanje

Da Festiviteten skulle lansere Comedy-kortet like før jul i fjor, gikk de til oss i Iversen Skogen for lekent design og språklige fulltreffere. At Haugesund is a joke kan du se og lese mer om i denne saken.

Festiviteten har i flere år hatt stor suksess med stand up-konseptet Løye fra London. 12 ganger i året har byens kulturelle storstue servert engelskspråklige komikere fra London og utlandets øverste hylle, til stor latter for oss haugalendinger.

Før de seks Løye fra London-showene som skulle arrangeres i løpet av første halvår 2018, lanserte Festiviteten Comedy-kortet – et kort som garanterte deg innpass på alle seks show, til en redusert pris.

 

Comedy-kortet som julegave

Målsettingen med å lansere Comedy-kortet like før jul var selvsagt at flest mulig skulle kjøpe kortet som julegave til seg selv, dama, typen, familiemedlemmer, venner, uvenner eller sine ansatte.

«Haugesund is a joke – I hvert fall six torsdager this vår» skal bokstavelig talt konkretisere og friste hva Løye fra London er på en høyst uformell måte: En latterlig plass hvor det norske møter, mikser og hygger seg med det engelske.

 

 

Norsk/engelsk fungerer godt som kommunikasjonsform generelt for hele Løye fra London-konseptet. Den lite selvhøytidelige tonen i språkmiksen dro vi med oss da vi designet og produserte tekster til selve Comedy-kortet, annonser og reklamefilmer. 

Vi i Iversen Skogen vil benytte anledningen til å takke inspiratorer og pionerer på dette norsk/engelske fagfeltet, som Henning Solberg, Thor Heyerdahl og The Julekalender.

Harald Martel Bersaas Innhold. / tekst­forfatter Send e-post +47 952 04 414
Trond Arne Friestad Kreatør / designer Send e-post +47 977 52 563