Identitetsdesign

Sildajazz

Foran 2017-utgaven av Sildajazz fikk vi det spennende og omfattende oppdraget med å lage en ny identitet for festivalen. I denne saken kan du se det endelige resultatet av arbeidet som gikk i bølger.

Den nye identiteten til Sildajazz er en leken profil med sine former, farger og ord. Jazzens klassiske formspråk, ofte med dype, kraftige farger, utfordres og vi leker i stedet med sprekere varianter av den samme brede paletten.

Sildajazz – bølger av lyd og sjø

I tillegg ville vi skape et gjenkjennbart profilelement som nærmest har uendelige variasjonsmuligheter, uten å miste sin opprinnelige form. Bølgeformen representerer lydbølgene som beveger hver og én festivalgjenger med fengende jazztoner, samtidig som den er en hyllest til havet og strømninger vi omgir oss med hver dag, og som gjennom årtier har ført folk og musikk til, fra og rundt i regionen vår.

Les mer om vårt samarbeid med festivalkunstner Axel Rios for design av hovedplakaten for Sildajazzen 2018 

Bølgeformen representerer lydbølgene som beveger hver og én festivalgjenger med fengende jazztoner, samtidig som den er en hyllest til havet og strømninger vi omgir oss med hver dag, og som gjennom årtier har ført folk og musikk til, fra og rundt i regionen vår.

Fikk du med deg Sildajazzens egne Snapchat-briller?

Sildajazz skal fremstå som attraktiv og aktuell for nye generasjoner, samtidig som den ivaretar sjelen den har opparbeidet seg gjennom 30 år i Haugesund. Ved blant annet å ta grep rundt festivalens visuelle profil, samt sette en nytenkende digital strategi, skal vi gjøre Sildajazz til en enda sterkere merkevare.

Siste nytt, generell info og billetter for Sildajazzen 2018 finner du her.


Identitetsdesign for Sildajazz

Iversen Skogen - Bjørn Andreas Maurseth
Bjørn A. Maurseth Art director / designer Send e-post +47 907 91 663
Iversen Skogen - Andreas Mokleiv
Andreas Mokleiv AD / prosjektleder Send e-post +47 901 85 302