Haugaland Kraft | Kampanje

For å kapre nye kunder, førte en orange strømleverandør en svært aggressiv og til dels skitten markedsføring mot Haugalandet det siste året. Her er Haugaland Kraft sitt motsvar.

Målet med Gunde Consultings filmer og sprell i sosiale medier er å la Haugaland Kraft ta avstand fra lignende markedsføring som de den konkurrerende strømleverandøren har benyttet seg av, samtidig som Haugaland Kraft får fremmet hva de ønsker å stå i bresjen for av lokal verdiskaping og hva de gir tilbake til lokalbefolkningen som lokaleid kraftleverandør.

Idé og konsept

Etter dette har vi laget flere kampanjer for Gunde Consulting og Haugaland Kraft. Deriblant denne kampanjen som gikk før julen 2015, hvor Gunde kommer med gode tips til en trygg julefeiring. HK kan melde om en kraftig stopp i kundeflukten etter inntoget på sosiale medier fra det svært aggressive og svenske salgsteamet.

Strømaktørens markedsføring har vært flittig omtalt i media, lokalt og nasjonalt. HK sier selv at det å bruke humor som verktøy for å fremme sitt motsvar og budskap, normalt sett ikke er det man forventer av en aktør som dem. –Tradisjonelt er ikke denne formen for formidling noe du forbinder med et kraftselskap. Men måten karakteren er bygget opp og formen budskapet blir formidlet på via humor, har gitt oss et positivt omdømme og har nok overrasket våre kunder, sier Gunn Margareth Lassesen i HK.

Foto

Haakon Nordvik

Film og klipping

Kristoffer Vincent Hansen

Gunhild Andersson Prosjektleder / rådgiver Send e-post +47 959 65 835
Trond Arne Friestad Kreatør / designer Send e-post +47 977 52 563
Audun Egenberg AD / tekst­forfatter Send e-post +47 922 20 703
Harald Martel Bersaas Innhold. / tekst­forfatter Send e-post +47 952 04 414