Haugesunds Avis | Kampanje

Oppgaven vår var å øke konverteringen av besøkende som ikke allerede var abonnenter av Haugesunds Avis. Tradisjonelt sett er dette gjort med svært enkle grep som ikke alltid konverterer like bra som man hadde håpet på. Men ved hjelp av en porsjon humor og litt glimt i øyet lykkes vi i stor grad med å treffe potensielle kunder.

På forsiden til H-avis.no er det endel låste saker en må være abonnent for å kunne lese. Incentivsidene en kommer til når en åpner en låst sak skulle redesignes og Haugesunds Avis kontaktet oss for å finne en god løsning på dette. I stedet for å ta oppgaven vi ble tildelt foreslo vi en litt annen løsning, nemlig video i plassen for tradisjonelle nettbannere. Vi ville ha en mye mer personlig innfallsvinkel i form av autoavspilling av film. Dette for å sikre oss at alle fikk budskapet med seg. Dette er egentlig noe vi aldri anbefaler noen. Men i dette tilfellet var det av to årsaker det eneste riktig.

Vi måtte være sikre på at budskapet ble formidlet og vi måtte være sikre på at budskapet var såpass morsomt at folk flest ikke ville hisse seg opp over det. Om en fra forsiden åpner en lukket nyhetssak får en opp filmen «Gulrot», om en åpner en sportssak får en filmen «Beslutningsveggen» og under kultursaker får en opp «Musikkanmeldelse».
Se beskrivende filmer av landingssidene og prosessen i filmene under. Vi anbefaler fullskjerm og høy lyd.

Vinner av Gullsild 2015 – juriens begrunnelse

Annonse digital Gulrot:
«Vinneren skaper stor nysgjerrighet hos leseren for å se hva som skjer. Godt tenkt og godt gjennomført, til tross for alle muligheter for at det ikke var gjennomførbart

Kampanje Betalingsvegringt:
«Det digitale mediet har som de fleste har forstått – et stort potensiel for kreativitet – denne løsningen viser dette til fulle. Lek og lær! Gøy!»

Takk til

Vincent Hansen, filming og klipping
iDrift Web, utvikling
Roar Eskild Jacobsen, journalist i Haugesunds Avis
Tone Lütcherath, journalist i Haugesunds Avis
Eva Sternhoff, journalist i Haugesunds Avis
Geir-Åsmund Kristiansen, journalist i Haugesunds Avis
Odd Kåre Grøttland, journalist i Haugesunds Avis
FKH for lån av kommentatorboks på stadion
Palmface, band på innspillingen av «Musikkanmeldelse»

«Det er faktisk flere som har likt filmene så godt at de har bestilt abonnement i ren fornøyelse.»

– Knut Stian Lervik, Markedsdirektør

Kjetil Sande Digital leder / designer Send e-post +47 908 48 599
Kjetil Hetlevik Johansen Byråleder / rådgiver Send e-post +47 932 28 265
Stian Iversen Kreativ leder / kreatør Send e-post +47 932 10 003