Ditt Tiltak | Identitet og nettsider

Ditt Tiltak har siden 2003 levert tjenester og oppdrag til statlig og kommunalt barnevern. Ved å være tilbyder av barnevernstjenester har selskapet som hovedmål å skape en trygg oppvekst for barn og unge.

Ditt Tiltak ønsket seg ny visuell identitet og nye nettsider. Selskapet kommuniserer hovedsakelig med voksne, men skal samtidig engasjere seg mot barn og unge for å etablere sikkerhet og tillit.

Brorparten av forsterbarn i Norge opplever usikkerhet når de skal forlate sitt hjem for å flytte inn i et annet. Identiteten til Ditt Tiltak skulle derfor assosieres med positivitet, trygghet og gode relasjoner.

I arbeidet med nytt nettsted, identitet og logo vektla vi lekenhet, positivitet og sikkerhet. Essensielle og viktige grunnpilarer for at unge og deres familier skal kunne våge å tro på en bedre fremtid.

Identiteten og konseptet sentrerer seg rundt logoens fire ikoner. Disse er linket sammen og uttrykker i utgangspunktet det abstrakte og flytende, men også en familie.

Logoen inneholder flere ulike elementer som kan omorganiseres helt tilfeldig, men likevel fremstille en familie. Derfor var det viktig at logoelementene var tydelige, solide og enkle.

Se de nye nettsidene til Ditt Tiltak på ditt-tiltak.no

Ross Wilkins Kreatør / designer Send e-post +47 941 07 229
Henrik Boelsmand Frontend-utvikler Send e-post +45 298 28 515
Gunhild Andersson Prosjektleder / rådgiver Send e-post +47 959 65 835
Harald Martel Bersaas Innhold. / tekst­forfatter Send e-post +47 952 04 414
Ingrid Bertelsen Prosjektleder Send e-post +47 930 98 207