Iversen Skogens Gang

fredag 20. april 2018

Du leser nå i det ferskeste nyhetsbrevet fra Iversen Skogen Reklamebyrå. Her byr vi på mer om vår nyeste ansatte, Gullsild 2018, årets festivalplakat for Sildajazz og Iversen Skogen-navnet, som visst nok er vanskelig å huske for enkelte. Ellers serverer vi selvsagt nytt og unyttig fra markedsføringsbransjen i og utenfor Norges grenser.

I dette nyhetsbrevet fra oss i Iversen Skogen kan du lese mer om og kose deg med følgende:

Møt Henrik – vår nye frontend-utvikler

Det svinger skikkelig for Iversen Skogen-valsen om dagen. Faktisk såpass mye at vi skal ansette 4 nye med­arbeidere i nær fremtid. Eller det blir egentlig tre, for vi har allerede fått på plass Henrik Boelsmand ved vårt København-kontor. Bli bedre kjent med vår nye frontend-utvikler og 17. ansatte.

4 x hurra på Gullsild

Gullsild lørdag 7. april ble en superb helaften som var så hyggelig at den for enkelte strakk seg godt inn i også på­følgende døgn. Vi i Iversen Skogen kunne juble for 4 Gullsild i byrå­garnet. Les mer om våre prisvinnende arbeider og se bilder fra den store gullfesten.  

Årets festivalplakat for Sildajazz

Som så mange år tidligere har Iversen Skogen også for 2018 laget festival­plakaten for Sildajazz, denne gang med utgangspunkt i arbeidet til den dyktige kunstneren Axel Rios. Ta en nærmere titt på årets plakat og les mer om prosessen bak det endelige resultatet.

Vet du hva byrået vårt heter?

For noen er det visst nok vanskelig å huske navnet på byrået vårt. I denne saken kan du lese mange av navnene vi er blitt gitt de siste årene, samtidig som vi serverer deg 7 enkle husk­eregler for hvordan du kommer frem til det eneste riktige navnet neste gang du sitter fast.  


NETT

Lengden har mye å si. Hva betyr Googles nye og lengre snippets for dine nett­­siders SEO?

Slutt å følge etter meg! Google åpner opp for å slutte med retargeting-annonser.

Følg etter meg! Millenials. De hater visst nok digitale annonser. Men ikke om de er tilknyttet stjernene de ser opp til.

Picture this. Både i vårt blogg­innlegg for Synlighet og i vårt eget tips om verktøyet bilde­­bank påpeker vi viktigheten av at du bruker egen­­­produserte foto i markeds­­­føringen din. Må du absolutt på jakt i internett­­­jungelen for å finne gode stock­foto, er imidlertid Craft Stock og Unsplash gode alternativer.

Totusen­ogsynlighet. Våre venner i Synlighet har blogget om endringene som hendte innen digital markeds­­føring i 2017.

Pimp opp punkt­listene dine ved å erstatte punktene med emojis.

Kreateamisme. Enkle øvelser for å få kreativiteten til å flomme (mer systematisk) blant deg og dine kolleger.

Voksen, og føler at kode­lokomotivet har forlatt stasjonen uten å ha deg ombord? Fortvil ei. Grasshopper er en lær å kode-app for voksne.

TEKNO OG DESIGN

SDN-avdelingene i Danmark, Finland, Norge og Sverige har sammen produsert en dokumentar som illustrerer verdien av service­design. Filmen «Nordic Service Design» viser de mest unike og fremtids­rettede arbeider fra nordiske service­designere og ledere, som arbeidet med nye Gardermoen.

5 bøker om UX som (kanskje?) vil endre hvordan du tenker rundt design, og 5 A/B-testverktøy for å lage data­­­drevne design­­­beslutninger.

Stor kåring av de vakreste, styggeste og mest omrokerende visuelle profilene laget i løpet av 2017. En fotball­­klubb flyr høyt på flere av listene 🕊

Flygital. Utendørs­­annonsering i Norge skal løftes opp til neste nivå, og allerede nevnte Gardermoen skal bli et opplevelses­­senter. Med blant annet 56 LED-skjermer på opp mot 16 kvm skal Gardermoen fly opp til å bli Europas mest digitale fly­plass.

Hmm. Hva passer det best å publisere sammen med nyheten om at Henrik Boelsmand er vår nye frontend-utvikler? Jo, Håndboken for frontend-utviklere 2018.

Mettet på nye logoer fra Oslo? Du tåler én til – den nye logoen til OsloMet.

Fake AI news: – President Trump is a total and complete dipshit, sier Barack Obama. Eller er det egentlig Obama som sier det?

TV OG (SOSIALE) MEDIER

Reklame­fritt fjes. Facebook lanserer muligens en premium-modell som gjør at du kan være på fjesboka uten å bli eksponert for reklame, mot at du betaler for deg.

71-stjernes makt. TVNorges spøke­­fugler, som for eksempel Jon Almaas og Harald Eia, tuller med kanalens egne program­­kjæledegger i Tar humor på alvor-kampanje.

Realisering av etterpå­klokskap. Noen gang angret på meldinger du har sendt via Messenger? Nå kan du snart slette dem.

Google jobber med å tilby deg muligheten til å sende selv­utslettende mail.

MENINGER

– Fler­tallet av norske reklame­­byråer mangler samfunns­forståelse, mener nyansatt senior­rådgiver i Geelmuyden Kiese, Marit Høvik Hartmann. – Påstander og ned­snakking av bransje­kolleger er ikke bare arrogant, det er klassisk brønn­pissing, svarer Jon Fredrik Sandengen, styre­leder og partner i reklame­byrået Per Høj.

Lese­brett­­vansker. Lese­­brettet reMarkable får på pukkelen i anmeldelse hos Medium.

Old news om Glassmediehus. Journalist Mina Ghabel Lunde hørte det sildre i glasshus. På sine egne bloggsider tok hun derfor et utleverende oppgjør med det hun betegnet som «medienes egne Giske-r».

STRANGER THINGS

Det sies at det finnes to typer mennesker: Katte­mennesker og de som ikke er katte­mennesker. Er du et katte­menneske, som av en eller annen årsak ikke har katt, må du sjekke ut det som befinner seg bak denne linken.

Generaliserte problem­­­­løsninger. Treffende (?) tegne­­serie­­­striper forklarer hvordan mennesker i ulike IT- og markeds­­­førings­­­relaterte stillinger løser problemet med en ødelagt lyspære. 

Ikke mange dråpene igjen før det renner over for deg? 263 ord for deg som er dritt­­lei jobben din.

1 av 3 bulker på norske biler stammer fra skader knyttet til parkering. Se hvordan Try med «Ninja­­­stolpen» og skjult kamera laget morsom film for DNB Forsikring.

#ikkelei2017? Sykt dyr sykkel selges billig, verdens raskeste gress­­klipper og en herre­­manns brutale oppgjør og farvel med sin Playstation. Les 2017s morsomste FINN-annonser

Hmm. Hva skal vi tease med her, da? Kanskje: Vil du synge og samtidig se ut som Bane fra Batman-filmen «The Dark Knight Rises»? Eller: Synger du så stygt at omgivelsene fortjener at du tar på deg denne neste gang det rykker i stemmebåndet ditt?