Et drøyt visittkort

fredag 24. juni 2016

Førsteinntrykk er viktige, men de kan også være flyktige etter korte visitter. Visittkortet er en ypperlig mulighet til å forlenge og forankre et godt førsteinntrykk.

«Mer kraft i hver dråpe», sier Zalo om sin nye, drøyere oppskrift. På samme måte kan et godt visittkort gi «mer kraft i hvert møte» gjennom et drøyere førsteinntrykk. Men hva er egentlig oppskriften på å gi et godt og drøyt førsteinntrykk?

Visse ting må ligge i bunn, og de sier seg som regel selv. Et vennlig smil, passende kleskode, god hygiene og et fast håndtrykk er eksempler, og her er det nesten utelukkende potensial til å skille seg ut fra mengden i negativ forstand. Disse tingene er forventet å ligge på et visst nivå, og prøver du å imponere med et superfresht antrekk, kritthvite, nybleika tenner eller knokkelknusende håndtrykk, kan det ofte slå mindre heldig ut. Et godt visittkort, derimot, er ofte en bedre måte å «briljere» på.

Visittkort med tyngde

Vi ønsket å legge mer tid og energi i utførelsen av egne visittkort enn vi vanligvis gjør for våre kunder, og spurte derfor Ørjan Risanger i HBO om råd. Kortene skulle signalisere to av de viktigste USP-ene til Iversen Skogen, nemlig tyngde og kreativitet. Løsningen vi landet på var mye mer kostbar enn en standardløsning og krevde i tillegg endel egeninnsats. Vi kasjerte (limte sammen) hvite og sorte ark, spottlakerte deler av designet og håndlakkerte sidene på kortene med lakk fra Biltema. Noen med forløpning fra gul til grønn og noen med kobberlakk. Alle kortene har i tillegg et lag med reflekslakk i tilfelle man skulle være så uheldig å ha glemt igjen refleksen hjemme.

Kortene er i matt utførelse og føles solide. Strekene på forsiden pirrer nysgjerrigheten til de aller fleste og krever en liten studie før man (kanskje) forstår koden.

Kontakt oss om du også trenger drøyere visittkort.

visittkort-iversen-skogen-1200

visittkort-03