6 av 15 mulige Gullsild

tirsdag 10. februar 2015

Iversen Skogen var nominert med 20 bidrag i ulike kategorier under årets Gullsild. Blant disse gikk seks bidrag helt til topps.

Gullsild er den store årlige happeningen for design- og reklame­bransjen på Hauga­landet. Da er det show med glitter, stas og høy glamour­faktor. I tillegg til at dette er en stor sosial event kåres også regionens beste innen markeds­føring og visuell kommunikasjon. Her er vinner­bidragene til Iversen Skogen.

Gullsild annonse Print – «Haukelispillet» for Eiendomsmegler 1:
«Dette er en idé som drar veksel mellom tradisjonelle annonser og digital «gamification» ved å ta kunden fra print til web. Produktet holdes i sentrum på en unik og kreativ måte som både engasjerer og sjarmerer. Gjennomført konsept!»

Gullsild annonse Digital – «Gulrot» for Haugesunds Avis:
«Vinneren skaper stor nysgjerrighet hos leseren for å se hva som skjer. Godt tenkt og godt gjennomført, til tross for alle muligheter for at det ikke var gjennomførbart.»

Gullsild radioreklame – «Nachspiel» for Haugaland Næringspark:
«Smart manus, bra bruk av humor. Herlig at de jamfører med norsk sokkel – skaper oppmerksomhet til noen som tørr tenke litt stort!»

Gullsild grafisk Design Åpen klasse – «Haukelispillet» for Eiendomsmegler 1:
«Imponerende og dristig idé, smakfullt, kompetent og gjennomført – til minste detalj – og når detaljer avgjør – som de alltid gjør – er dette mesterlig gjort!»

Gullsild sosiale medier – «Vinn en uke i Toscana» for World of Arcadian:
«Folks e-post-adresser. Som de ga fra seg frivillig. Fordi de faktisk var interesserte i produktet. Ikke lite bare det, på facebook.»

Gullsild kampanje – «Gulrot» for Haugesunds Avis:
«Det digitale mediet har som de fleste har forstått – et stort potensiel for kreativitet – denne løsningen viser dette til fulle. Lek og lær! Gøy!»

Omtale i lokale medier

Samme kveld og dagen derpå kunne også glede oss over hyggelige artikler og innslag i både Haugesunds Avis, TV Haugaland og Haugesundnytt.